Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Kvarteret Apelsinen
Boendedialogen viktig för lyckad renovering
Renoveringar 16 jun 2015
Marie-Helene Westin på Eksta Bostads AB (i mitten) arbetade som boendesamordnare under renoveringen av kvarteret Apelsinen. Nu möts hon ofta av glada miner och spontana kramar. Foto: Anna-Klara Fresk Aspegren
Lägg korten på bordet, var flexibel och lyhörd. Att genomföra ett omfattande renoveringsprojekt kräver mod och närkontakt med hyresgästerna. Möt boendesamordnare Marie-Helene Westin på Eksta Bostads AB. 
Stormöte, öppet hus, visningslägenhet, resursgrupp. För att få alla boende med sig på renoveringståget krävs en seriös strategi. Det finns många sätt att göra det på – bara man gör det ordentligt.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Intyget från Hyresgästföreningen är ett kvitto på att boendesamordnare Marie-Helene Westin och hennes kollegor gjorde allting rätt under renoveringen. Foto: Anna-Klara Fresk Aspegren
Bevaka ämnen i artikeln

Renoveringar
Fackområden

Förvaltning
Fler nyheter

Intyget från Hyresgästföreningen är ett kvitto på att boendesamordnare Marie-Helene Westin och hennes kollegor gjorde allting rätt under renoveringen. Foto: Anna-Klara Fresk Aspegren