Varan har lagts till i varukorgen
Bostadsbolagets anställda på kurs för att skriva begripligt
Bostäder 12 jan
20221202_091621668_ios
Med hjälp av klarspråksmetoden arbetar bostadsbolaget med att anpassa texterna bättre till mottagaren. Här några medarbetare samlade till en workshop. Foto: LKF
Ett sätt att höja servicen till hyresgäster och öka tillgängligheten är att vässa medarbetarnas texter. Ett 50-tal medarbetare i Lunds kommunala bostadsbolag utbildas i att kommunicera tydligare.
De medarbetare vid Lunds kommunala bostadsbolag som går kursen är dels de som skriver mycket på bostadsbolagets intranät, dels de som arbetar i kundtjänst. De är kundvärdar och uthyrare och även kundförvaltare som har kontakt med hyresgästerna ute i de olika bostadsområdena.

Fortsätt att läsa - prova 30 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 30 dagar utan kostnad (värde 515 kr). Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Bostäder Samverkan Hållbarhet
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter