Varan har lagts till i varukorgen

Bostadsbolagets anställda på kurs för att skriva begripligt

20221202_091621668_ios
Med hjälp av klarspråksmetoden arbetar bostadsbolaget med att anpassa texterna bättre till mottagaren. Här några medarbetare samlade till en workshop. Foto: LKF
Ett sätt att höja servicen till hyresgäster och öka tillgängligheten är att vässa medarbetarnas texter. Ett 50-tal medarbetare i Lunds kommunala bostadsbolag utbildas i att kommunicera tydligare.
De medarbetare vid Lunds kommunala bostadsbolag som går kursen är dels de som skriver mycket på bostadsbolagets intranät, dels de som arbetar i kundtjänst. De är kundvärdar och uthyrare och även kundförvaltare som har kontakt med hyresgästerna ute i de olika bostadsområdena.
Fortsätt att läsa - prova 14 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 14 dagar utan kostnad. Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Bostäder Samverkan Hållbarhet
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter