Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Hennes strategier ska motverka byggfelen
Arbetsmiljö 16 sep 2021
Kajsa Simu
Kajsa Simu har sammanställt en rapport bland annat om hur arbetsmiljön och medarbetares tillgång på information påverkar slutresultatet. Foto: Mostphotos/Kurt Berggren
Nu måste branschen på allvar stävja ineffektivitet och byggfel. Men hur ska det gå till? Vi frågade byggforskaren Kajsa Simu som skrivit en rapport om svaret på mångmiljardfrågan.
Boverkets utredning om brister i byggbranschen är ganska känd vid det här laget. Den kom för ett par år sedan och handlar om hur slarv och byggfel orsakar kostnader för över 100 miljarder kronor. Varje år.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

FAKTA Inkludera med hjälp av information

  • Bryt ner projektets information så att alla inblandade ser och förstår hur de bidrar till måluppfyllelsen och därigenom kan känna engagemang inför slutresultatet.
  • Använd digitala hjälpmedel för att skapa bättre informationsflöden där det går att visualisera slutprodukten, så att alla vet vad det är som ska levereras.
  • Tydliggör den nytta som skapas för slutanvändaren så att alla parter i projektet förstår vad det är som ska levereras.
Källa: Källa: Rapporten ”Vänta inte – genomför förändringen själva!”’
Bevaka ämnen i artikeln

Arbetsmiljö Digitalisering
Fackområden

Anläggning El & Tele Förvaltning Husbyggnad VVS Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter

FAKTA Inkludera med hjälp av information

  • Bryt ner projektets information så att alla inblandade ser och förstår hur de bidrar till måluppfyllelsen och därigenom kan känna engagemang inför slutresultatet.
  • Använd digitala hjälpmedel för att skapa bättre informationsflöden där det går att visualisera slutprodukten, så att alla vet vad det är som ska levereras.
  • Tydliggör den nytta som skapas för slutanvändaren så att alla parter i projektet förstår vad det är som ska levereras.
Källa: Källa: Rapporten ”Vänta inte – genomför förändringen själva!”’