Varan har lagts till i varukorgen

App för felanmälningar lockar invånare

Belysning 25 okt 2021
stockholm-trafik
I appen Tyck till får Sandra Sigebrant och hennes kollegor på Stockholm stad in synpunkter i fem olika kategorier: Beröm, felanmälningar, frågor, idéer eller klagomål. Foto: Mostphotos/Stockholms stad
Under 2020 fick Stockholms stad in 165 000 synpunkter via tjänsten Tyck till. En tjänst som växer stadigt sedan starten. "Idag har var nionde stockholmare laddat ner appen", säger Sandra Sigebrant, enhetschef på trafikkontoret.
Appen Tyck till ägs av Stockholms stads trafikkontor och riktar sig till alla invånare som vill skicka in en synpunkt om gator och torg eller parker. Den finns både som e-tjänst och i form av en mobilapplikation som laddats ner av var nionde stockholmare. Den största användningen sker via appen men även e-tjänsten används flitigt.
Fortsätt att läsa - prova 14 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 14 dagar utan kostnad. Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Belysning Vägar och gator Underhåll
Fackområden

Anläggning El & Tele
Mer i ämnet

Fler nyheter