Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Se över betongkonstruktionen i p-hus i tid
Hållbarhet 2 nov 2021
50140161-underground-parking-garage-empty-modern-industrial
Ju tidigare en betongskada åtgärdas desto mindre blir kostnaden. Foto: Mostphotos
I takt med förtätningen av våra städer byggs det en del nya parkeringshus. Men ytskikten i de äldre parkeringshusen prioriteras inte, vilket kan innebära stora skador och blir dyrt för fastighetsägarna.
Det menar Tommy Thörn, grundare av Ytskyddsakademin som bildades i syfte att sprida kunskap genom skräddarsydda distansutbildningar för bland annat konsulter, entreprenörer och parkeringsbolagens personal.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

FAKTA Kostsamt att inte renovera ytskikt

Tillverkning av ett ton cement ger 900 kilo koldioxid. Ekonomiskt sett kostar renovering av ytskydd i tid cirka tio till tjugo procent av kostnaden jämfört med nybyggnation.

Källa: Ytskyddsakademien
Bevaka ämnen i artikeln

Hållbarhet Lokaler Miljö
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter

FAKTA Kostsamt att inte renovera ytskikt

Tillverkning av ett ton cement ger 900 kilo koldioxid. Ekonomiskt sett kostar renovering av ytskydd i tid cirka tio till tjugo procent av kostnaden jämfört med nybyggnation.

Källa: Ytskyddsakademien