Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Planinformationen som måste finnas på webben
Bestämmelser 25 nov 2021
PBL
Kravet som infördes i somras medför att kommuner måste göra delar av sin planinformation åtkomlig via webb. Foto: Mostphots
Kommuner måste numera ha viss information tillgänglig på sin webbplats när en detaljplan tas fram. Nyligen publicerade Boverket en vägledning kring vad som gäller för detta.
Det var den 2 augusti som det nya kravet infördes i plan- och bygglagen, PBL. Bestämmelsen innebär att viss information ska finnas tillgänglig på kommuners webbplatser i samband med att det utformas en detaljplan.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Bevaka ämnen i artikeln

Bestämmelser Samhällsplanering
Fackområden

Anläggning Förvaltning Husbyggnad
Mer i ämnet

Fler nyheter