Varan har lagts till i varukorgen
Planinformationen som måste finnas på webben
Bestämmelser 25 nov 2021
PBL
Kravet som infördes i somras medför att kommuner måste göra delar av sin planinformation åtkomlig via webb. Foto: Mostphots
Kommuner måste numera ha viss information tillgänglig på sin webbplats när en detaljplan tas fram. Nyligen publicerade Boverket en vägledning kring vad som gäller för detta.
Det var den 2 augusti som det nya kravet infördes i plan- och bygglagen, PBL. Bestämmelsen innebär att viss information ska finnas tillgänglig på kommuners webbplatser i samband med att det utformas en detaljplan.

Fortsätt att läsa - prova 30 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 30 dagar utan kostnad (värde 515 kr). Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Bestämmelser Samhällsplanering
Fackområden

Anläggning Förvaltning Husbyggnad
Mer i ämnet

Fler nyheter