Varan har lagts till i varukorgen

Att rädda stadskärnan med digital satsning: Så gick det

Lokaler 9 aug 2021
43398163-boras-city-3
Målet den första tiden har varit att få boråsarna att hitta den nya plattformen och dess funktioner. Foto: Mostphotos
Borås City lanserade under slutet av förra året en digital handelsplattform för den lokala cityhandeln. Projektet har fallit väl ut och tros blir kvar även efter pandemin.
Samtidigt som e-handeln expanderar och tar allt större marknadsandelar har många fysiska butiker fått det tuffare, särskilt i stadskärnorna. Detta ville Borås göra något åt när man satsade på en kombination av digital och lokal marknadsplats som samtidigt skulle minska antalet transporter in till city. Projektet är en del av EU-projektet Surflogh.
Fortsätt att läsa - prova 14 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 14 dagar utan kostnad. Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Lokaler Hållbarhet Ekonomi Digitalisering Transportsystem
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad
Mer i ämnet

Fler nyheter