Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Kommunicera klokt inför ombyggnation
Hållbarhet 19 aug 2021
huvudbild_info
Informationsmöten kan vara en möjlighet för hyresgästerna att ställa frågor inför en ombyggnation. Foto: Mostphotos
En ombyggnation kan skapa mycket oro bland hyresgäster. Som hyresvärd är det därför ofta värt att satsa tid och kraft på att kommunicera klokt.
Sveriges Allmännytta lyfter på sin hemsida fram vikten av att kommunicera klokt med hyresgästerna. Detta gäller särskilt inför ombyggnationer och renovering. Då måste hyresgästen ge sitt skriftliga medgivande. Om hyresgästen väljer att inte skriva under hyresgästgodkännandet tas det upp i hyresnämnden, vilket kan leda till en lång och dyr process.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Fördjupningsmaterial

Bevaka ämnen i artikeln

Hållbarhet Renoveringar Samverkan
Fackområden

Förvaltning Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter

Fördjupningsmaterial