Varan har lagts till i varukorgen
Kommunicera klokt inför ombyggnation
Hållbarhet 19 aug 2021
huvudbild_info
Informationsmöten kan vara en möjlighet för hyresgästerna att ställa frågor inför en ombyggnation. Foto: Mostphotos
En ombyggnation kan skapa mycket oro bland hyresgäster. Som hyresvärd är det därför ofta värt att satsa tid och kraft på att kommunicera klokt.
Sveriges Allmännytta lyfter på sin hemsida fram vikten av att kommunicera klokt med hyresgästerna. Detta gäller särskilt inför ombyggnationer och renovering. Då måste hyresgästen ge sitt skriftliga medgivande. Om hyresgästen väljer att inte skriva under hyresgästgodkännandet tas det upp i hyresnämnden, vilket kan leda till en lång och dyr process.

Fortsätt att läsa - prova 30 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 30 dagar utan kostnad (värde 515 kr). Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Hållbarhet Renoveringar Samverkan
Fackområden

Förvaltning Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter