Är en ny 21 kilometer lång motorväg som nu byggs mellan Stockholms norra och södra delar. 18 kilometer av vägen ska gå i tunnel.
Första delen av bygget påbörjades 2015, och tunnelarbetet 2016. Projektet beräknas bli klart för trafik år 2026.
Kostnaden för Förbifart Stockholm beräknas bli 26 miljarder kronor. 80 procent finansieras av trängselskatt och 20 procent av staten.
Består av områdena Hjorthagen, Värtahamnen, Frihamnen och Loudden i Stockholms stad. Norra Djurgårdsstaden är tänkt att bli ett sammanlänkat område för cirka 12 000 bostäder och 35 000 arbetsplatser.
De första bostäderna började byggas 2011 och projektet är tänkt att bli klart till år 2030. Hela området är cirka 236 hektar stort. Bara i området Hjorthagen beräknas Stockholms stad investera cirka 5 miljarder kronor.
Är en ny 21 kilometer lång motorväg som nu byggs mellan Stockholms norra och södra delar. 18 kilometer av vägen ska gå i tunnel.
Första delen av bygget påbörjades 2015, och tunnelarbetet 2016. Projektet beräknas bli klart för trafik år 2026.
Kostnaden för Förbifart Stockholm beräknas bli 26 miljarder kronor. 80 procent finansieras av trängselskatt och 20 procent av staten.
Består av områdena Hjorthagen, Värtahamnen, Frihamnen och Loudden i Stockholms stad. Norra Djurgårdsstaden är tänkt att bli ett sammanlänkat område för cirka 12 000 bostäder och 35 000 arbetsplatser.
De första bostäderna började byggas 2011 och projektet är tänkt att bli klart till år 2030. Hela området är cirka 236 hektar stort. Bara i området Hjorthagen beräknas Stockholms stad investera cirka 5 miljarder kronor.