Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Unga vuxnas bostadssituation
Kampanj för att belysa ungas bostadssituation
Bostäder 1 feb 2018
unga-vuxna-bostadsfragan_syda-production_740x413
Kampanjen In My Backyard vill med musikens hjälp skapa ett större engagemang bland unga vuxna inom bostadsfrågor. Foto: Syda Production
Hyresgästföreningen och Universal Music har startat kampanjen In My Backyard för att belysa att 213 000 unga vuxna saknar egen bostad och bor ofrivilligt kvar hemma.
Trots att situationen ser ut som den gör så saknar en majoritet av landets kommuner en plan för att lösa bostadsbristen bland de unga vuxna.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Fördjupningsmaterial

Bevaka ämnen i artikeln

Bostäder Samhällsplanering
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad
Mer i ämnet

Fler nyheter

Fördjupningsmaterial