Varan har lagts till i varukorgen
Unga vuxnas bostadssituation
Kampanj för att belysa ungas bostadssituation
Bostäder 1 feb 2018
unga-vuxna-bostadsfragan_syda-production_740x413
Kampanjen In My Backyard vill med musikens hjälp skapa ett större engagemang bland unga vuxna inom bostadsfrågor. Foto: Syda Production
Hyresgästföreningen och Universal Music har startat kampanjen In My Backyard för att belysa att 213 000 unga vuxna saknar egen bostad och bor ofrivilligt kvar hemma.
Trots att situationen ser ut som den gör så saknar en majoritet av landets kommuner en plan för att lösa bostadsbristen bland de unga vuxna.

Fortsätt att läsa - prova 30 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 30 dagar utan kostnad (värde 515 kr). Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Bostäder Samhällsplanering
Fackområden

Förvaltning Husbyggnad
Mer i ämnet

Fler nyheter