Varan har lagts till i varukorgen
Dialog med hyresgäster central pusselbit
Renoveringar 17 apr 2018
huvudbild_samtal
Nära dialog med hyresgästerna kan underlätta renoveringsprocessen. Foto: Michael Erhardsson
Renoveringsbehovet av miljonprogrammet är omfattande. Samtidigt har hyresgäster i de områdena de lägsta genomsnittliga inkomsterna. En forskningsstudie visar att mer än var tredje hyresgäst inte kan acceptera en hyreshöjning vid renovering.
Tusen hyresgäster svarade på frågor om vilka renoveringsåtgärder de prioriterar och hur mycket de kunde acceptera att betala i hyresökning.

Fortsätt att läsa - prova 30 dagar utan kostnad

Prova Byggkoll i 30 dagar utan kostnad (värde 515 kr). Få tillgång till den senaste informationen om hur lagar, regler, hållbarhet och ny teknik påverkar dig och dina kunders verksamhet.

Prova idag. Automatiskt avslut.

Bevaka ämnen i artikeln

Renoveringar Energieffektivisering Bostäder Samverkan
Fackområden

Förvaltning Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter