Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Dialog med hyresgäster central pusselbit
Renoveringar 17 apr 2018
huvudbild_samtal
Nära dialog med hyresgästerna kan underlätta renoveringsprocessen. Foto: Michael Erhardsson
Renoveringsbehovet av miljonprogrammet är omfattande. Samtidigt har hyresgäster i de områdena de lägsta genomsnittliga inkomsterna. En forskningsstudie visar att mer än var tredje hyresgäst inte kan acceptera en hyreshöjning vid renovering.
Tusen hyresgäster svarade på frågor om vilka renoveringsåtgärder de prioriterar och hur mycket de kunde acceptera att betala i hyresökning.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Bevaka ämnen i artikeln

Renoveringar Energieffektivisering Bostäder Samverkan
Fackområden

Förvaltning Renovering
Mer i ämnet

Fler nyheter