Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Magnus låter gammalt bli nytt
Bostäder 15 nov 2017
magnus-carlsson_daniel-milton_fti_740x413
Magnus Carlsson från Weeping Willows är ny ambassadör för FTIs kampanj ”Låt gammalt bli nytt”. Foto: Daniel Milton
Förpacknings- och Tidningsinsamlingen, FTI, har utsett Weeping Willows-sångaren Magnus Carlson till ny ambassadör för kampanjen ”Låt gammalt bli nytt”.
Målet med kampanjen där Magnus Carlsson återvinner låten "The Burden" är att sprida kunskap och inspiration om källsortering och återvinning.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

OM Låt gammalt bli nytt

Låt gammalt bli nytt är en kampanj som drivs av företaget Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI). Målet är att ge människor mer kunskap, information och inspiration att källsortera och ta förbrukade förpackningar och tidningar till återvinningen.

En del av strategin är att ta hjälp av engagerade artister som får omskapa en egen låt och på så vis sprida budskapet till fler. Först ut var Ebbot sedan kom Titiyo som nu lämnar över stafettpinnen till Magnus Carlsson.

Fördjupningsmaterial

Bevaka ämnen i artikeln

Bostäder Hållbarhet Miljö
Fackområden

Förvaltning
Mer i ämnet

Fler nyheter

OM Låt gammalt bli nytt

Låt gammalt bli nytt är en kampanj som drivs av företaget Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI). Målet är att ge människor mer kunskap, information och inspiration att källsortera och ta förbrukade förpackningar och tidningar till återvinningen.

En del av strategin är att ta hjälp av engagerade artister som får omskapa en egen låt och på så vis sprida budskapet till fler. Först ut var Ebbot sedan kom Titiyo som nu lämnar över stafettpinnen till Magnus Carlsson.

Fördjupningsmaterial