Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Sverige sämst att följa efterannonseringsregler
Bestämmelser 31 maj 2017
Sverige ligger sämst till i EU när det gäller att ange kontraktsvärdet i efterannonsering av offentliga upphandlingar. Det betyder att transparensen blir sämre och hindrar allmänhetens insyn i gjorda upphandlingar.
Alla offentliga upphandlingar över vissa tröskelvärden ska annonseras i EU:s annonsdatabas TED. Även när kontrakt tilldelats ska detta annonseras i TED genom en så kallad efterannons. Av efterannonsen ska det bland annat framgå vilken leverantör som vann upphandlingen och till vilket värde kontraktet kan beräknas uppgå.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Fördjupningsmaterial

Bevaka ämnen i artikeln

Bestämmelser Lov och tillsyn Upphandling
Fackområden

Anläggning El & Tele Förvaltning Husbyggnad VVS
Fler nyheter

Fördjupningsmaterial