Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Kommuner höjer energikrav vid upphandling
27 nov 2015
Kommuner köper varor och tjänster för stora summor pengar varje år. Nu har flera kommuner gått samman och utarbetat nya metoder för att kunna ställa högre miljökrav och följa upp resultatet bättre.
Fem kommuner i Östergötland har deltagit i ett projekt för att utbyta erfarenheter, höja kompetensen på berörda förvaltningar och förbättra rutinerna kring upphandlingarna. Stort fokus har även lagts på uppföljning, för att kommunerna enklare ska kunna se till att de ställda kraven följs.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

Bevaka ämnen i artikeln

Fackområden

Anläggning El & Tele Förvaltning Husbyggnad VVS
Fler nyheter