I SKI:s kundundersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom samhällsservice.
Studien görs med hjälp av en statistisk modell som ger en analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till vilket förtroende kunderna känner. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet/effektivitet.
Personer i åldern 16 till 85 som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med en minst anställd ingår i urvalet. Totalt har 6 909 intervjuer genomförts.
I SKI:s kundundersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom samhällsservice.
Studien görs med hjälp av en statistisk modell som ger en analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till vilket förtroende kunderna känner. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet/effektivitet.
Personer i åldern 16 till 85 som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med en minst anställd ingår i urvalet. Totalt har 6 909 intervjuer genomförts.