Feedback
Varan har lagts till i varukorgen
Kommuners arbete med avfall uppskattas
Vatten och avlopp 5 dec 2014
Resultaten från den årliga mätningen om samhällsservice visar att allmänheten till stor del är nöjda med hur kommunernas verksamhet inom avfall fungerar. Foto: Frugan.
Landets invånare är nöjda med kommunernas verksamheter inom vatten och avlopp samt avfall och miljö men det finns fortfarande områden som kan förbättras. Det visar årets mätning av kundnöjdhet från Svenskt Kvalitetsindex.
Varje år mäter och analyserar Svenskt Kvalitetsindex, SKI, ett stort antal kundnöjdhetsmätningar kring olika tjänster. Mätningarna omfattar olika branscher både avseende privat- och företagskunder som företag och offentlig verksamhet. I slutet av november publicerades årets mätning om samhällsservice.

Fortsätt läsa – starta din prenumeration!

För 6 190 kr/år (ex. moms) får du obegränsad tillgång
till allt vårt digitala innehåll. Varje dag uppdateras nyheter
om lagar, regler, hållbarhet och ny teknik – i ett flöde som
du själv kan styra.


Prova kostnadsfritt i 14 dagar.

FAKTA Om undersökningen

I SKI:s kundundersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom samhällsservice.

Studien görs med hjälp av en statistisk modell som ger en analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till vilket förtroende kunderna känner. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet/effektivitet.

Personer i åldern 16 till 85 som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med en minst anställd ingår i urvalet. Totalt har 6 909 intervjuer genomförts.

Fördjupningsmaterial

Bevaka ämnen i artikeln

Vatten och avlopp Miljö
Fackområden

Anläggning
Mer i ämnet

Fler nyheter

FAKTA Om undersökningen

I SKI:s kundundersökning mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationen till aktörer inom samhällsservice.

Studien görs med hjälp av en statistisk modell som ger en analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till vilket förtroende kunderna känner. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, service och prisvärdhet/effektivitet.

Personer i åldern 16 till 85 som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med en minst anställd ingår i urvalet. Totalt har 6 909 intervjuer genomförts.

Fördjupningsmaterial