Trevlig, snabb, snål och trygg. Det är de mest frekventa begreppen när hyresgästerna med egna ord får beskriva sina hyresvärdar.
Vänlig, hjälpsam, tillmötesgående och pålitlig/ansvarsfull är andra återkommande egenskaper. De allra flesta har en positiv syn på sin förvaltning.
Hyresgästerna är nöjda med förvaltningskvaliteten. Tre av fyra eller 75,1 procent av dem anser att hyresvärdarna är mycket bra eller ganska bra i genomsnitt. Mest nöjda är de med att få hjälp när det behövs och att bli tagna på allvar.
Så här var nöjdhetsgraden för de fem olika betygsatta parametrarna som ingick i förvaltningskvalitet:
Trevlig, snabb, snål och trygg. Det är de mest frekventa begreppen när hyresgästerna med egna ord får beskriva sina hyresvärdar.
Vänlig, hjälpsam, tillmötesgående och pålitlig/ansvarsfull är andra återkommande egenskaper. De allra flesta har en positiv syn på sin förvaltning.
Hyresgästerna är nöjda med förvaltningskvaliteten. Tre av fyra eller 75,1 procent av dem anser att hyresvärdarna är mycket bra eller ganska bra i genomsnitt. Mest nöjda är de med att få hjälp när det behövs och att bli tagna på allvar.
Så här var nöjdhetsgraden för de fem olika betygsatta parametrarna som ingick i förvaltningskvalitet: